Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna www.poreba2.fora.pl
Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozmowy na temat odwołania zarządcy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota Mieszkaniowa.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:18, 14 Lis 2013    Temat postu: Rozmowy na temat odwołania zarządcy

Wnioski z wczorajszego spotkania (dla osób nieobecnych):

1. DOM bradzo słabo dba o nasze interesy
a) problemem jest egzekucja usunięcia usterek części wspólnej przez dewelopera / wykonawcę
b) efektywność pracy samego zarządcy. Zgłoszonych usterek jest sporo, efektów pracy nie widać, a jeśli coś zostanie wykonane to z ogromnym opóźnieniem
c) brak reakcji na wszelkiego typu zgłoszenia. Wszelkie maila trafiają w "pustkę", brak informacji zwrotnej czy coś w danej sprawie jest robione itd.

2. Rozpoznanie ofert innych zarządców
Na tym etapie kto może niech dowie się od znajomych, który zarządcy sprawdzają się a których lepiej unikać. Ze swojej strony postaram się uzyskać oferty od zarządców, tak aby wiedzieć jakie są wszelkie koszty.

3. Wybór nowego zarządcy
Jak już pkt. 2 będzie za nami zostanie zwołane zebranie mieszkańców tak aby zdecydować się na któregoś z zarządców i z jego pomocą przebrnąć przez szereg formalności, które musimy spełnić aby odwołać DOM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:54, 14 Lis 2013    Temat postu:

I jeszcze dodam w skrócie jak ma wygląda odwołanie:
1. przygotowanie przez nas wniosku o zebranie właścicieli (podpisany przez min. 1/10 właścicieli)
2. przesłanie wniosku do DOMu
3. DOM ma zwołać zebranie i nas o tym poinformować
4. głosowanie (potwierdzone przez notariusza)
5. i jeśli wszystko dobrze pójdzie zaczynamy współpracę z innym zatrządcą....

Wygląda to prosto ale: ODWOŁANIE ZARZĄDCY JEST BARDZO TRUDNE I MUSIMY SPEŁNIĆ SZEREG FORMALNOŚCI (zarządca z pewnością wytknie nam wszelkie błędy proceduralne, będzie starał się podważyć głosowanie itd.)

Wzór wniosku mam i mogę podesłać zainteresowanym.
Wniosek zawiera dwa punkty: odwołanie obecnego zarządcy oraz zmiana sposobu zarządzania z zarządu powierzonego na właścicielski.
Tak jak napisałem konieczny jest notariusz i pełna mobilizacja z naszej strony: konieczna obecność właściciela lokalu, ostatecznie upoważenie.

Główny cel, który mamy to: wybór takiego zarządcy, który będzie aktywny i rzeczywiście będzie działał w naszym interesie, oraz zmiana sposobu zarządzania tak aby w przyszłości można było w łatwy sposób zmienić zarządcę bez tych wszystkich "procedur", notariusza itd. itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:09, 14 Lis 2013    Temat postu:

I ostatnia BARDZO WAŻNA sprawa: wybór członków zarządu wspólnoty.

Mógłbym zorganizować spotkanie z FDD Consulting w tym temacie, głównie dlatego że są na "miejscu".
Wiele spraw jest nie do końca jasnych. Googlując otrzymuję tylko informację, że w takim zarządzie powinny znajdować się osoby, które są zarówno zaangażowane w sprawy wspólnoty, dysponujące czasem oraz WIEDZĄ I PRAKTYKĄ.
Praktycznie takich osób nie mamy, a chodzi nam bardziej o przekazanie opieki nad wspólnotą w lepsze ręcę. Potrzebujemy więc licencjonowanego zarządca, który bierze odpowiedzialność za większość spraw (jeśli nie wszystkie) a ewentualnie tylko jakieś drobne sprawy mógłby załatwiać zarząd wspólnoty...

Nie wiem dokładnie jak to wygląda i stąd moja propozycja takiego spotkania. Jeśli chcemy coś zmieniać lepiej zapoznać się ze wszystkimi za i przeciw zanim zaczenimy dalej działać...

Co wy na to? Propozycje terminów mile widziane...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk dnia Czw 11:10, 14 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iza188




Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 12:48, 14 Lis 2013    Temat postu:

Tu jest w miarę czytelny art. [link widoczny dla zalogowanych]

Wg mnie to jest tak, że na zebraniu głosujemy i :
1. Odwołujemy DOm
2. Powołujemy Zarząd wspólnoty od 1 do x osób (nie muszą to być nawet mieszkańcy no ale myślę, że lepiej żeby jednak był - powinnismy przed zebraniem ustalić kto chciałby tę funkcję pełnić i czy za darmo czy odpłatnie)
3. Powołujemy firmę do administrowania (czyli zarządzania, rozliczania itd.. zakres ustalony w umowie)

Smile
A jeśli chodzi o spotkanie to wg mnie zbędne. Zadzwonię dzisiaj do Gradenu i zapytam, może nam podpowiedzą coś.

Dzwoniłam,
jeżeli mamy starą ofertę to możemy poprosić o aktualną [link widoczny dla zalogowanych]
Uczulili mnie żeby nie porównywać wartości zaliczek czynszowych! Procedura zmiany wygląda mniej więcej jak pisałam. Jak już wybierzemy kogoś konkretnego to na pewno będzie umiał nam pomóc.

Dlatego skupiłabym się na dążeniu do podjęcia decyzji kogo chcemy zamiast DOMu a na resztę przyjdzie czas.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez iza188 dnia Czw 13:38, 14 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:58, 14 Lis 2013    Temat postu:

Moim zdaniem zarząd wspólnoty powinien działać za darmo, na zasadzie funkcji społecznej... W końcu działamy dla wspólnego dobra...

Zgadzam się co do porównywania zaliczek czynszowych, co nie zmienia faktu, że osobiście nie zagłosuje na zarządcę, który ustali cenę wyższą niż dotychczasowa...

O samych ofertach będę informował na bieżąco tak jak będą do mnie wpływały....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk dnia Czw 16:01, 14 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iza188




Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 10:09, 15 Lis 2013    Temat postu:

Zaliczkę można ustalić sobie indywidualnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:19, 15 Lis 2013    Temat postu:

Dla zainteresowanych: przykładowy koszt notariusza to 369,00 zł (z 2011 r.) i ponosi go wspólnota - informacja od Jańca, a więc suma jest nieduża......

Ktoś może ma jakieś informacje o zarządcy G. Jańcu? bo nie mam pojęcia czy jest dobry ale zauważyłem, że jego odpowiedzi są konkretne i wyczerpujące czym jestem mile zaskoczony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:35, 18 Lis 2013    Temat postu:

prośba o plan gospodarczy jest już nieaktualna bo pofatygowałem się do zarządcy i już go odebrałem oraz wysłałem do wszystkich zarządców którzy o niego prosili...

przy okazji miałem przyjemność porozmawiania z panią prezes i właściwie to chyba powinienem czuć się winny, że chcemy coś zmieniać.... Smile

Usterki, które ma usunąć Orion są małe, zarządca ze swojej strony może tylko wysłać pismo o ich usunięcie (mam nadzieje, że inny zarządca wykaże się większą kreatywnością).
Problemu z opowiedzią na maile też nie ma: ktoś jest na urlopie, więc po prostu nie może odpisać.....
Jeśli pytamy o szacunkowy koszt inwestycji to oni ze swojej strony nie muszą się spieszyć z odpowiedzią bo przecież i tak nie dysponujemy finansami żeby ją wykonać... ręce opadają.....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk dnia Pon 14:37, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:40, 18 Lis 2013    Temat postu:

Na chwilę obecną mamy ofertę FD Consulting (chociaż tutaj może coś ulec zmianie bo wysłałem im plan gospodarczy o który prosili)

Przed chwilą dostaliśmy również ofertę od Ad-Budu.

Co do pozostałych ofert trwa intesywna wymiana maili....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:29, 19 Lis 2013    Temat postu:

W temacie zarządu właścicielskiego zgłoszę się do Ady po wyjaśnienia bo nie wszystko jest dla mnie jasne, a póki co wklejam informację wyszukaną z netu:

Kod:
Umowa o administrowanie nieruchomością

W przypadku, gdy wspólnota mieszkaniowa zdecyduje się na właścicielski sposób prowadzenia zarządu, na podstawie art. 20 ustawy o własności lokali zobowiązana jest do wyboru jedno lub kilkuosobowego zarządu. Wybrany w takim trybie zarząd wspólnoty może zlecić niektóre czynności zarządu zwykłego profesjonalnej firmie zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami. Zazwyczaj jest to umowa o administrowanie i obejmuje zakres prowadzenia obsługi księgowej, bieżącej konserwacji, nadzoru nad firmami i podwykonawcami, obsługi mieszkańców.

W tym przypadku zatrudniona firma pełni funkcję administratora i odpowiada za zakres powierzony jej umową. Natomiast Zarząd Wspólnoty ma prawo do samodzielnego podejmowania decyzji, ale również za te decyzje odpowiada przed zgromadzeniem wspólnoty mieszkaniowej. Zazwyczaj wybrani spośród właścicieli nieruchomości członkowie zarządu nie są związani na co dzień z profesją zarządzania nieruchomościami. Ponieważ często są czynni zawodowo ich czas jest ograniczony. Dlatego bardzo ważnym jest, aby zarząd wspólnoty zlecił wykonywanie czynności administrowania profesjonalnej firmie, co odciąży od bieżących, bardzo czasochłonnych prac. Zadaniem firmy administrującej jest również pomoc prawna, analizowanie przypadków i decyzji zarządu pod kątem wydanych rozporządzeń oraz orzeczeń sądowych. Taka obsługa w znacznej mierze odciąża pracę zarządu oraz zapewnia ochronę przed podejmowaniem złych, lub niezgodnych z prawem decyzji.


Szczegóły pod [link widoczny dla zalogowanych] od artykułu 20-ego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk dnia Wto 22:32, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:21, 20 Lis 2013    Temat postu:

Lista zarządców do których wysłałem zapytanie ofertowe, jeśli jest jakiś którego pominąłem a warto byłoby się do niego zwrócić proszę o info.

1. Duda-Borowicz
2. Marek Soczyński
3. Adrem-Lublin
4. Galey
5. WTBS Kwatera
6. Admina
7. Ad-bud
8. FD Consulting
9. Hanesco
10. Graden
11. KSJ
12. Grzegorz Janiec
13. Gestor
14. Atrium 33
15. ADE-EM Śródmieście
16. ZiAN Wspólnota


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk dnia Pią 11:49, 22 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:58, 21 Lis 2013    Temat postu:

Moja propozycja na termin spotkania to podobnie jak poprzednio środa np. 27 listopada albo 4 grudnia, godzina 20:00. Środek tygodnia, późny wieczór więc kto będzie chciał to przyjdzie... Jeśli są inne propozycje proszę pisać...

p.s. jeszcze nie wszyscy zarządcy wysłali nam swoje oferty, ale myślę, że mail o zebraniu powinien ich zmotywować....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:43, 04 Gru 2013    Temat postu:

Informacja dla osób nieobecnych na zebraniu zorganizowanym przez DOM:

Osobiście wniosków z zebrania nie mam żadnych, ale może jakieś DOM wyciągnie dla siebie (chociaż wątpie)....

Wniosek o zwołanie zebrania w sprawie zmiany Zarządu nieruchomością został złożony. Zebranie powinno się odbyć 19 grudnia 2013 r. o godz. 19:00. DOM nie wnosił co do tego terminu jakiegoś spzeciwu. Minimum tydzień przed tym terminem każdy właściciel powinien otrzymać pisemne powiadomienieo tym zebraniu....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WM




Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 22:36, 14 Gru 2013    Temat postu: JANIEC

punk napisał:
Dla zainteresowanych: przykładowy koszt notariusza to 369,00 zł (z 2011 r.) i ponosi go wspólnota - informacja od Jańca, a więc suma jest nieduża......

Ktoś może ma jakieś informacje o zarządcy G. Jańcu? bo nie mam pojęcia czy jest dobry ale zauważyłem, że jego odpowiedzi są konkretne i wyczerpujące czym jestem mile zaskoczony


ZDECYDOWANIE ODRADZAM ZN JANIEC !!! MIELIŚMY TEGO ZARZĄDCĘ I WIEM JAK TO WYGLĄDA OD ŚRODKA !!! NASUWA MI SIĘ TYLKO JEDNO SŁOWO - PARTACZ !!!
W BRANŻY O TAKICH FIRMACH MÓWI SIĘ, ŻE TO "ZARZĄDCA W TECZCE", czyli firma właściwie jednoosobowa, w biurze zbyt mała ilość personelu obsługującego wspólnoty, bez zaplecza technicznego (wszystkie prace zlecane firmom zewn., co skutkuje niską jakością wykonania, wysokimi cenami, przypadkowymi wykonawcami, którzy nie znają się na tym, co mają wykonać), słaba współpraca z Zarządcą, brak zainteresowania zarządzanymi nieruchomościami. Nieprawidłowo prowadzona księgowość nieruchomości, itp. ...
Koszty zarządzania i sprzątania porównywalne z innymi firmami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WM dnia Nie 0:15, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WM




Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:09, 14 Gru 2013    Temat postu: ZALICZKI ZARZĄDCA

punk napisał:
Na chwilę obecną mamy ofertę FD Consulting (chociaż tutaj może coś ulec zmianie bo wysłałem im plan gospodarczy o który prosili)

Przed chwilą dostaliśmy również ofertę od Ad-Budu.

Co do pozostałych ofert trwa intesywna wymiana maili....


Przy wyborze nowego zarządcy/administratora najważniejsze są 2 opłaty:
- za zarządzanie/administrowanie
- utrzymanie czystości
i powinniście ustalić z firmą zarządzającą/administrującą, aby to był RYCZAŁT nigdy ZALICZKA.
RYCZAŁT to stała kwota, w wysokości ustalonej z góry - bez rozliczania dodatkowo ponoszonych kosztów, np.: zarządzanie/administrowanie i utrzymanie czystości.
ZALICZKA to kwota, która ulega zmianom w zależności od ponoszonych kosztów, np.: woda, podgrzanie zimnej wody, CO, prąd, ubezpieczenie, przeglądy, naprawy, konserwacje, opłaty bankowe.
Pozostałe kwoty wynikają z faktur, są to koszty, które wspólnota ponosi w związku z funkcjonowaniem: woda, podgrzanie zimnej wody, CO, prąd, ubezpieczenie, przeglądy, naprawy, konserwacje, opłaty bankowe, itp.
Oczywiście można je obniżyć, ale tu trzeba uczciwego i zaangażowanego zarządcy/administratora, który będzie negocjował wasze koszty: ubezpieczenie, przeglądy, naprawy, konserwacje, opłaty bankowe.
Niestety, ale o takiego trudno, dlatego w każdej wspólnocie Zarząd powinien czuwać i mieć nad wszystkim pieczę, jak to w przysłowiu "Pańskie oko konia tuczy".

MOJA RADA: trzeba ich PILNOWAĆ, PILNOWAĆ i jeszcze raz PILNOWAĆ !!!


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez WM dnia Nie 0:14, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota Mieszkaniowa. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin