|
www.poreba2.fora.pl Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jot
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poręba Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:38, 29 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Czy to znaczy że mają obowiązek po takim terminie kwartału czy nawet miesiąca zwracać pieniądze? Jak byś mógł napisać co to znaczy rozliczać koszty? Czy rozliczanie kosztó jest tożsame z księgowaniem? Bo facet na zebraniu w garażu mówił że rozliczenie będzie na koniec roku i wtedy będą zwracać pieniądze lub trzeba będzie dopłacać. Więc jak to jest bo już nie bardzo w tym się oriętuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuaeriate
Administrator
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 23:20, 29 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
jot napisał: | Czy to znaczy że mają obowiązek po takim terminie kwartału czy nawet miesiąca zwracać pieniądze? Jak byś mógł napisać co to znaczy rozliczać koszty? Czy rozliczanie kosztó jest tożsame z księgowaniem? Bo facet na zebraniu w garażu mówił że rozliczenie będzie na koniec rokuZa i wtedy będą zwracać pieniądze lub trzeba będzie dopłacać. Więc jak to jest bo już nie bardzo w tym się oriętuje. |
Zgodnie z Art 22.3. UoWL Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
10) określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.
Zgodnie z Art. 29.1 a UoWL Okresem rozliczeniowym wspólnoty mieszkaniowej jest rok kalendarzowy
Zgodnie z Art. 29 3. UoWL Prawo kontroli działalności zarządu służy każdemu właścicielowi lokalu.
Z powyższych przepisów wynika, że Zarządca nie ma prawa bez Uchwały Wspólnoty samodzielnie decydować o sposobie prowadzenia ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz określać wysokości zaliczek. Istotne jest także to, aby Uchwalić Regulamin rozliczeń we Wspólnocie Mieszkaniowej. Okres rozliczeniowy we Wspólnocie wynosi rok kalendarzowy, jednak to Wy jako Wspólnota decydujecie co jaki okres ma być np: rozliczana woda, zużycie gazu itd. Możecie w każdej chwili skontrolować działania Zarządcy i wymagać przedstawienia np: kwartalnego sprawozdania finansowego. Jest to to tyle ważne, że w przypadku zbyt niskich zaliczek - na koniec roku kalendarzowego może okazać się, że jako Wspólnota macie dużą niedopłatę np: za energię elektryczną. Dlatego najlepiej jest na początku analizować koszty i wnoszone zaliczki kwartalnie.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez wuaeriate dnia Śro 23:21, 29 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merceDRES
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 9:23, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś wie jak został dokładnie rozliczony 2011r?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karola
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 10:07, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie coś mi się tu nie podobało, że nie dostaliśmy rozbicia tej kwoty bo tak naprawdę nie wiemy ile kosztują usługi firmy DOM, a ile idzie na pozostałe opłaty. Jeśli usługi to większość tej kwoty to rzeczywiście może się okazać że jest za mała zaliczka na pozostałe media i usługi i wtedy będziemy mieli nie lada dopłaty na koniec roku.
Wiecie co na stronie firmy KSJ jest taki fajny formularz do obliczenia kosztów usługi zarządzania świadczonej przez nich. Tylko tam trzeba podać wszystkie powierzchnie, ale chyba mamy to w aktach. Jak znajdę chwile to wypełnię orientacyjnie taki formularz.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuaeriate
Administrator
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:53, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
karola napisał: | No właśnie coś mi się tu nie podobało, że nie dostaliśmy rozbicia tej kwoty bo tak naprawdę nie wiemy ile kosztują usługi firmy DOM, a ile idzie na pozostałe opłaty. Jeśli usługi to większość tej kwoty to rzeczywiście może się okazać że jest za mała zaliczka na pozostałe media i usługi i wtedy będziemy mieli nie lada dopłaty na koniec roku.
Wiecie co na stronie firmy KSJ jest taki fajny formularz do obliczenia kosztów usługi zarządzania świadczonej przez nich. Tylko tam trzeba podać wszystkie powierzchnie, ale chyba mamy to w aktach. Jak znajdę chwile to wypełnię orientacyjnie taki formularz.
Pozdrawiam |
Jeżeli nie wiecie jakie płacicie zaliczki za np: zarządzanie i utrzymanie czystości przez firmę DOM Sp. z o .o jak również zaliczki za pozostałe media to powinniście niezwłocznie uzyskać takie informacje na piśmie od tej firmy.
W naszej Wspólnocie Mieszkaniowej gdy doszło do rozliczenia końcowego za około dwa miesiące samego zarządzania naszą nieruchomością przez firmę Dom Sp. z o.o okazało się, że administrator ten pobrał sobie kwotę równą 50 PLN od każdego mieszkania (niezależnie od metrażu mieszkania). Zaliczka dotycząca wynagrodzenie tego Zarządcy wynosiła także 50 PLN, tak więc różnica rozliczenia zaliczki i kosztu wyniosła w tym przypadku 0 PLN.
Do dnia dzisiejszego nie uzyskałem od tej firmy wyjaśnień jaka była w takim razie stawka dotycząca wynagrodzenia administratora, pomimo że od odwołania tego Zarządcy minęło już kilka lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alu
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 10:56, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
merceDRES napisał: | Czy ktoś wie jak został dokładnie rozliczony 2011r? |
Chyba jeszcze nie został rozliczony, Pani z DOM-u na zebraniu uprzedzała, że może to potrwać do końcówki marca, zanim spłyną faktury od dostawców - inna sprawa dostarczenie przez orion sposobu rozdzielenia kosztów...
Tak czy siak, trzeba będzie bacznie się wszystkiemu przyjrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merceDRES
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 11:07, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
alu napisał: | merceDRES napisał: | Czy ktoś wie jak został dokładnie rozliczony 2011r? |
Chyba jeszcze nie został rozliczony, Pani z DOM-u na zebraniu uprzedzała, że może to potrwać do końcówki marca, zanim spłyną faktury od dostawców - inna sprawa dostarczenie przez orion sposobu rozdzielenia kosztów...
Tak czy siak, trzeba będzie bacznie się wszystkiemu przyjrzeć. |
dzieki Alu.
Tylko nie chce mi się wierzyć ze faktury za 2011 spływają w marcu 2012. Coś tu jest rzeczywiście nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Goś
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 17:31, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuję (po rozmowie z administratorem z DOMu) to Orion nie przesłał jeszcze wszystkich dokumentów potrzebnych do rozliczenia np. zadatku w kwocie 1000zł, który każdy wpłacił. Kiedy to nastąpi - na razie nie wiadomo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Goś dnia Pią 13:41, 16 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karola
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 10:09, 16 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wiecie co to wszytko jest jakieś nienormalne. Zrobili nam zebranie na którym pogadali poopowiadali bajki. Kurcze przecież powinien być wybrany zarząd wspólnoty, ludzie tak nie może dalej być. Wydaje mi się że to wszytko od początku nie wygląda tak jak powinno. Zróbmy coś z tym, czy ktoś się orientował w jaki sposób możemy zmienić tą firmę. Ja swoją drogą postaram się w wolnej chwili, jeśli tylko ją znajdę, zebrać kilka ofert z innych firm. proszę zróbcie to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karola
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 10:11, 16 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
aha i dzisiaj wysyłam do nich pismo w sprawie opłaty za bieżącą eksploatację części wspólnych. Rozumiem że nie są w stanie określić zużycia prądu, ale chyba swoją stawkę z tej kwoty znają.
Aha i zgłaszam do naprawy oświetlenie w przedsionku w wejściu z garażu do naszej klatki. Podobno było to zgłoszone na zebraniu i nic w tej sprawie się nie dzieje. A do dziurki od klucza nadal trzeba trafiać po omacku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karola
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 16:12, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Hej wszystkim wcześniej pisałam wam, że poprosiłam zarządcę o wyszczególnienie kwoty 1,40zł./m oto treść maila jakiego otrzymałam ( z resztą po miesiącu)
Szanowna Pani !
Przepraszam za brak odpowiedzi na Pani mail sprzed miesiąca, ale z niewyjaśnionych powodów mail ten do mnie nie dotarł.
W chwili obecnej jestem w stanie podać n/w koszty:
- usługa zarządzania : 2 500 zł/m-c
- opłata za wodomierz: 11,94 zł/m-c
- konserwacja dźwigów: 963,75 zł/m-c.
W przyszłym tygodniu zakończony zostanie przegląd ofert dot. ubezpieczenia nieruchomości i po zawarciu polisy poinformuję Panią o jej cenie.
Brak oświetlenia w przejściu z garażu w II klatce został zgłoszony do firmy ORION. Wykonawcy mają dokonać przeróbki tak, aby światło można było zapalać z kontaktu - obecnie oprawa oswietleniowa działa wyłącznie jako oświetlenie awaryjne - co jest ewidentnym błędem projektowym.
Pracę sprzątaczy monitoruję i myślę, że obecnie są wykonywane bez większych zastrzeżeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:26, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się , że na zebraniu mówiono nam o kwocie 80 czy 90 zł za konserwację windy miesięcznie. Z tej informacji wynika , że prawie 200....Odnoszę wrażenie , że opłata dla DOM-u też była w innej kwocie , ale tu mogę się mylic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kurynio
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:36, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich sąsiadów, jakiś czas nie pisałem, ogólnie mało czasu, ale chyba trzeba się wziąć do kupy i coś zadziałać bo czas nie jest w sytuacji wspólnoty naszym sprzymierzeńcem.
Nie wiem czy się ze mną zgadzacie, ale to co możemy zrobić najszybciej i jest to konieczne, to jak najszybsza zmiana zarządcy na takiego, który nie został polecony przez samego dewelopera. Chyba nie muszę tłumaczyć, że jak ktoś kogoś poleca, to nie po to by mu bruździł i nękał naprawami gwarancyjnymi, ale pomijając już to, oni po prostu nie wywiązują się z tego co powinni:
-zgłaszałem problem niezamykających się drzwi wejściowych do 9B-"olewka"
-za krótka wkładka zamka w drzwiach śmietnika przy wejściu do garażu-"olewka"
-trawe skosili dopiero, kiedy zapytałem czy ich domeną jest ekologiczny rozsiew
-nie wspominająć, że sprawa światła na klatkach zajęła im 2 dni i to bez skutku, pomógł dopiero tel. do Oriona
Dzwoniłem już do kilku innych firm zarządzających nieruchomościami, nie jest to odosobniny przypadek kiedy przejmują wspolnoty zaniedbane, z olbrzymią liczbą usterek, dobrze jak jest to w czasie trwania gwarancji, bo poźniej to już przysłowiowa du..a
To co teraz proponuje to jak najszybsze zebranie w tej sprawie, chodzi mi o jak największą frekwencję, więc doskonale zdaje sobie sprawę, że nie z dnia na dzień, ale Kochani trzeba to zrobić i znaleźć zarządce, który będzie egzekwował do Orionu to co trzeba, a nie czekał razem z nim kiedy się skończy gwarancja i nas za to policzy, bo jasna sprawa, że nikt z nas nie ma na to czasu indywidalnie.
Jeżeli się zgadzacie to proszę od razu o propozycję terminów zebrania. Wybierzemy najbardziej popularny by dla jak największej liczby osó był odpowiedni.
Ja może zaproponuje wtorek 5 czerwca godz. 20, jak się orientuje to chyba żadne świeto nie jest, a jest jeszcze wystarczająco dużo czasu by jakoś to wbić w swój grafik.
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:40, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
zadziwiajaca jest biernosc mieszkancow wspolnoty bo biernosc dewelopera i jednoczesnie zarzadcy wcale nie dziwi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|