Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna www.poreba2.fora.pl
Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaliczka na pokrycie kosztow administratora
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota mieszkaniowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna




Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:21, 30 Mar 2010    Temat postu:

Pojemniki myślę że trochę by obniżyły koszty, z drugiej strony tych śmieci na prawdę produkowaliśmy dużo bo było dużo remontów, nie wiem ile kontenerów bo nie liczyłam. No i jest szansa ze ilość śmieci zmniejszy się jak ludzie skończą remonty. Jeśli chodzi o tą energię części wspólnych to najciekawsze jest to ze licznik był założony 17 grudnia czyli tak na prawdę mamy 14 dni grudnia i 31 stycznia to nawet nie jest 2 miesiące. Ja mam na fakturze ok 90 zł nie wiem jak mają inny czy to jest uzależnione od metrażu czy nie ale jakby nie patrzeć 100 mieszkań razy taką kwotę to wychodzi ogromna suma i to za 45 dni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:34, 30 Mar 2010    Temat postu:

Firma DOM ma obowiązek przedstawić każdemu mieszkańcowi wszystkie dokumenty związane z zarzadzaniem ich Wspólnoty czyli np: faktury oraz historię rachunku bankowego.
Firma DOM ma obowiązek rozliczać się ze specjalnie wydzielonego rachunku głównego Wspólnoty Onyksowa i w ten sposób dokumentować swoje wszystkie obciążenia.
Koszty energi zewnętrznej zostały pokryte po równo przez wszystkiech, niezależnie od tego czy ktoś ma miejsce postojowe lub winde, ponieważ nie ma podliczników. W najbliższej przyszłości musimy zastanowić się nad ograniczeniem oświetlenia zewnętrznego na terenie naszej Wspólnoty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna




Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:38, 30 Mar 2010    Temat postu:

Też uważam że warto o tym pomyśleć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agusia




Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 20:09, 30 Mar 2010    Temat postu:

Nie, po prostu z wywozem nieczystości i kosztem energii części wspólnej wg mnie to jest jakiś przekręt ściśle uknuty pomiędzy deweloperem a domem, i "szeregowy" mieszkaniec nie jest w stanie tego podważyć, a nawet nasz zarząd... ale dlaczego mamy płacić za wywóz 3-4 kontenerów tygodniowo? przecież to niemożliwe... poza tym mieszkańcy wciąż się remontują, zauważcie że niektórzy w grudniu już mieszkali, a niektórzy dopiero teraz zaczęli remonty i śmieci są wywożone chyba raz w tygodniu!a wtedy to niby była większa potrzeba? czy deweloper się "uprzątał"...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
???
Gość






PostWysłany: Wto 22:16, 30 Mar 2010    Temat postu:

o ile ze śmieciami bym zrozumiał to nie zrozumiem jak można płacić 91zł za 2 miesiące za energię wspólną???

janiec liczy sobie 0,3zł od metra to wychodzi kilkanaście zł na miesiąc, ci z" domu" są chyba jacyś nienormalni oni chcą mi wmówić że w grudniu inaaczej palilismy światlo wspolne niż w marcu? to sie nadaje do prasy i telewizji ciekawe czy to burdel w papierach mają czy celowo tak robią?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pan Samochodzik
Gość






PostWysłany: Śro 7:09, 31 Mar 2010    Temat postu:

??? napisał:
o ile ze śmieciami bym zrozumiał to nie zrozumiem jak można płacić 91zł za 2 miesiące za energię wspólną???

janiec liczy sobie 0,3zł od metra to wychodzi kilkanaście zł na miesiąc, ci z" domu" są chyba jacyś nienormalni oni chcą mi wmówić że w grudniu inaaczej palilismy światlo wspolne niż w marcu? to sie nadaje do prasy i telewizji ciekawe czy to burdel w papierach mają czy celowo tak robią?


Jancowi to my placimy zaliczke i z pewnoscia, przy takim zuzyciu jak bylo wczesniej, bedziemy musieli doplacac. W celu weryfikacji czy to jest burdel, wystarczy udac się do "Domu" i wejrzec w faktury (kazdy mieszkaniec ma do tego prawo). Czytalem forum i widze temat gdzie jest cos o opomiarowaniu czesci wspolnej. Tam jakos nikt nie widzi problemu energii czesci wspolnej i 500 zlotych na zmiane oswietlenia w klatce w 15'tce nie chce wydac (w rozbiciu na nas wszystkich to pewnie po jakies 5-7 zl wyjdzie). Ale pobiadolic mozna, czemu nie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 7:20, 31 Mar 2010    Temat postu:

Pan Samochodzik napisał:
??? napisał:
o ile ze śmieciami bym zrozumiał to nie zrozumiem jak można płacić 91zł za 2 miesiące za energię wspólną???

janiec liczy sobie 0,3zł od metra to wychodzi kilkanaście zł na miesiąc, ci z" domu" są chyba jacyś nienormalni oni chcą mi wmówić że w grudniu inaaczej palilismy światlo wspolne niż w marcu? to sie nadaje do prasy i telewizji ciekawe czy to burdel w papierach mają czy celowo tak robią?


Jancowi to my placimy zaliczke i z pewnoscia, przy takim zuzyciu jak bylo wczesniej, bedziemy musieli doplacac. W celu weryfikacji czy to jest burdel, wystarczy udac się do "Domu" i wejrzec w faktury (kazdy mieszkaniec ma do tego prawo). Czytalem forum i widze temat gdzie jest cos o opomiarowaniu czesci wspolnej. Tam jakos nikt nie widzi problemu energii czesci wspolnej i 500 zlotych na zmiane oswietlenia w klatce w 15'tce nie chce wydac (w rozbiciu na nas wszystkich to pewnie po jakies 5-7 zl wyjdzie). Ale pobiadolic mozna, czemu nie.



Moi znajomi z sąsiedniego osiedla nic nie dopłacają za energię wspólną a wręcz mają nadpłaty i kosztuje ich to14-18zł na miesiąc w zalezności od metrażu. Pan Janiec nie wziął sobie z nieba tych zaliczek jak się niektorym wydaje, tylko oszacował przyblizony koszt miesięczny tej energii. To nie jest klatka tylko rozumiem, że masz na mysli pomieszczenie obok bloku nr 15 z wejściem do parkingu podziemnego, ale tam pali się tak jak na klatach całą noc.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 7:20, 31 Mar 2010    Temat postu:

W sprawie kosztów utrzymania części wspólnej nieruchomości, na dworze wiosna a grzejniki na klatce schodowej, przynajmniej te które mijam po drodze wychodząc z domu, grzeją pełną mocą. Ciekawe kto za to wszystko zapłaci. Oczywiście jest to pytanie retoryczne. Nie mamy chyba po prostu szczęścia do administratorów.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pan Samochodzik
Gość






PostWysłany: Śro 8:44, 31 Mar 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
W sprawie kosztów utrzymania części wspólnej nieruchomości, na dworze wiosna a grzejniki na klatce schodowej, przynajmniej te które mijam po drodze wychodząc z domu, grzeją pełną mocą. Ciekawe kto za to wszystko zapłaci. Oczywiście jest to pytanie retoryczne. Nie mamy chyba po prostu szczęścia do administratorów.

Pozdrawiam


Nie mamy szczescia do lokatorow a nie administratorow. Widzisz grzejniki, ktore grzeja a nie powinny, masz telefon do Janca? Czego nie dzwonisz i nie zglaszasz? Czekasz az ktos inny to zrobi? Po to wlasnie zarzadca wywiesil informacje o kontakcie, zeby go o takich sprawach informowac. On w naszych blokach nie mieszka i nie jest tu codziennie. Oczywiscie mozemy wymagac zeby tak bylo, tylko czy znajdzie sie taki, ktory spelni takie oczekiwania? Chcesz placic za smieci mniej? To zgniataj kartony, butelki (plastikowe) a jak widzisz ze ktos tego nie robi to zwroc uwage. Masz pomysl na zmniejszenie kosztow to tez zglos Jancowi. Troche od siebie wymagajmy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pan Samochodzik
Gość






PostWysłany: Śro 8:47, 31 Mar 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
Pan Janiec nie wziął sobie z nieba tych zaliczek jak się niektorym wydaje, tylko oszacował przyblizony koszt miesięczny tej energii. To nie jest klatka tylko rozumiem, że masz na mysli pomieszczenie obok bloku nr 15 z wejściem do parkingu podziemnego, ale tam pali się tak jak na klatach całą noc.

Bo tyle powinno wynosic zuzycie przy racjonalnym wykorzystaniu zrodel energii. Ta klatka akurat jest jedyna, w ktorej pali sie cala noc, przynajmniej z obserwacji malych blokow to widze. Na temat duzego sie nie wypowiem bo nie widzialem
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:07, 31 Mar 2010    Temat postu:

Pan Samochodzik napisał:

Nie mamy szczescia do lokatorow a nie administratorow. Widzisz grzejniki, ktore grzeja a nie powinny, masz telefon do Janca? Czego nie dzwonisz i nie zglaszasz? Czekasz az ktos inny to zrobi? Po to wlasnie zarzadca wywiesil informacje o kontakcie, zeby go o takich sprawach informowac. On w naszych blokach nie mieszka i nie jest tu codziennie. Oczywiscie mozemy wymagac zeby tak bylo, tylko czy znajdzie sie taki, ktory spelni takie oczekiwania? Chcesz placic za smieci mniej? To zgniataj kartony, butelki (plastikowe) a jak widzisz ze ktos tego nie robi to zwroc uwage. Masz pomysl na zmniejszenie kosztow to tez zglos Jancowi. Troche od siebie wymagajmy.


Ja nie pobieram wynagrodzenia za zarządzanie i administrowanie nieruchomością, wręcz przeciwnie, płacę za to Zarządcy, który przyjął na siebie w tym zakresie obowiązki. Oczekiwałbym on niego więcej zaangażowania i własnej inicjatywy. W tej chwili działania Pana Jańca zbyt często muszą być inicjowane sygnałami mieszkańców. Nadal uważam, że jak do tej pory, nie mamy jako Wspólnota zbyt dużego szczęścia do administratorów.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:18, 31 Mar 2010    Temat postu:

też uważam że to administrator jest odpowiedzialny za sprawy porzadkowe i np za to żeby wiedzieć kiedy wyłącza się ogrzewanie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pan Samochodzik
Gość






PostWysłany: Śro 9:45, 31 Mar 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:


Ja nie pobieram wynagrodzenia za zarządzanie i administrowanie nieruchomością, wręcz przeciwnie, płacę za to Zarządcy, który przyjął na siebie w tym zakresie obowiązki. Oczekiwałbym on niego więcej zaangażowania i własnej inicjatywy. W tej chwili działania Pana Jańca zbyt często muszą być inicjowane sygnałami mieszkańców. Nadal uważam, że jak do tej pory, nie mamy jako Wspólnota zbyt dużego szczęścia do administratorów.

Pozdrawiam


A ja nadal bede z Twoim zdaniem polemizowal. Skoro od Domu naszego nowego zarzadce rozni to ze inicjatywe po zgloszeniu podejmuje, to znaczy ze jednak warto pewne rzeczy zglaszac (jest adres mailowy, wiec zamiast pisac na forum mozna rowniez wyslac maila, co nie powoduje dodatkowych kosztow). Dopoki nie bedzie placil za swoje za ten prad, to zbytnio sie przejmowac nie musi (polska mentalnosc).
Jezeli znasz zarzadce, ktory jest w stanie codziennie biegac po naszej posesji i analizowac stan rzeczy to po prostu polec go naszemu zarzadowi, z tego co pamietam z zebrania to mamy (chyba) miesieczny okres wypowiedzenia, wiec mozemy w kazdym momencie go zmienic (zarzadce).
Ba. Mozemy nawet gospodarza rejonu zatrudnic, czy jak to tam sie w Alternatywy 4 nazywalo Smile.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kruchy




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 15:25, 31 Mar 2010    Temat postu:

Jeżeli chodzi o ogrzewanie to faktycznie pan j. się nie popisał. Rozumiem że zarządca nie jest w stanie pilnować wszystkiego i dlatego należ mu to zgłaszać. Uważam jednak że skoro płacimy za zarządzanie to przynajmniej raz w tygodniu powinien ktoś przyjechać i sprawdzić czy budynki stoją na swoim miejscu, a nie opierać się tylko na donosach od mieszkańców. A co do emaila to jakoś nie mam szczęścia ale od 3 dni próbuję wysłać wiadomość na [link widoczny dla zalogowanych] i ciągle system zwraca błąb i nic nie dochodzi Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:52, 31 Mar 2010    Temat postu:

Ten adres mailowy jest nieaktualny. Sprawdź na rozliczeniu - tam jest prawidłowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota mieszkaniowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin