Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna www.poreba2.fora.pl
Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaliczka na pokrycie kosztow administratora
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota mieszkaniowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 10:23, 20 Sty 2010    Temat postu:

Nikitak - jeśli możesz to napisz na tym forum jak wygląda oferta - w ten sposób więcej osób będzie mogła się z nią zapoznać...i na zebraniu będzie można dokonać dalszych ustaleń...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:41, 20 Sty 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdziłem ,że zarządca G,Janiec zarządza na Botaniku budynkami wybudowanymi przez naszego developera Willowa2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nikitak
Gość






PostWysłany: Śro 21:48, 20 Sty 2010    Temat postu:

Obecnie posiadam 2 oferty administrowania: Grzegorza Jańca i Firmy Duda-Borowicz.

Janiec życzy sobie 0,35 zł/m2 -koszt administrowania
0,8 zł/m2- koszt utrzymania klatek,terenu i oświetlenie
0,09 zł/m2- ubezpieczenie i koszt konta bankowego
0,06 zł/m2 - naprawy, konserwacja
3,50 zł/m2 zaliczka na ogrzewanie
7,00/osobę zamieszkałą za wywóz nieczystości
woda według stawek MPWiku


Oferta firmy Duda-Borowicz (przypuszczam że Duda nie ma nic wspólnego z prezesem Willowej bo nie miała pojęcia o inwestycji) ma ceny:

0,50 zł/m2 administrowanie i prowadzenie księgowości
0,32 zł/m2 utrzymanie klatek i terenu
0,03 zł/m2 prąd w części wspólnej
0,20 zł/m2 obowiązkowa konserwacja i przegląd kotłów gazowych, naprawy
0,09 zł/m2 ubezpieczenie i konto bankowe
ogrzewanie,woda i wywóz nieczystości do przeliczenia według zużycia
Duda- Borowicz cena za opiekę nad budynkiem(wszystko oprócz kwoty za administrowanie) do negocjacji.

Myslę że wszystkie te propozycje muszą być poddane weryfikacji bo ceny są rozbieżne.
Do przyszłego tygodnia będę miała propozycję od firm Atrium 33 i KSJ.
Jak inni mają jakieś oferty to prosimy pisać.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:15, 20 Sty 2010    Temat postu:

Nikitak dzięki za Twoje zaangażowanie w sprawy naszej Wspólnoty Smile

Po wstępnym przeliczeniu (ponieważ Firma Duda-Borowicz nie podała cen za wodę, wywóz śmieci oraz ogrzewanie) wygląda na to,że oferta Grzegorza Jańca jest tańsza.

Cały czas czekam na ofertę dwóch firm - jeszcze ich nie dostałem. Jak tylko będę mial maila - udostępnie ofertę na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nikitak
Gość






PostWysłany: Czw 23:03, 21 Sty 2010    Temat postu:

Dostałam dziś ofertę od firmy KSJ. Oto ona:

- koszty prowadzenia obsługi nieruchomości (ryczałt) 0,45 zł
- prowadzenie księgowości wg obowiązujących zasad (ryczałt) 0,05 zł
- utrzymanie czystości (ryczałt) 0,28 zł
- konserwacja części wspólnej w tym przeglądy okresowe, utrzymanie zieleni 0,20 zł
- energia elektryczna części wspólnych 0,05 zł
- ubezpieczenie budynku 0,03 zł
- pogotowie techniczne 0,02 zł
- prowizje bankowe i pozostałe koszty eksploatacyjne 0,02 zł

łącznie za metr kwadratowy: 1,10 zł

Do przetrawienia Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 9:28, 23 Sty 2010    Temat postu:

Wczoraj wieczorem dostałem na maila nastepującą ofertę (poniżej wklejam całego maila ). Ze swojej strony mogę powiedzieć, że mail jest napisany bardzo fachowo...(jednak uprzedam, ze nie znam opinii na temat tej firmy) - proszę Was o weryfikacje oferty


Prowadzę Firmę o nazwie „Rektum” i proponuję Państwu profesjonalną obsługę w zakresie
zarządzania nieruchomością.
Doświadczenie w obsłudze eksploatacyjnej budynków mieszkalnych odpowiednie
wykształcenie jak i profesjonalna kadra pracująca w Firmie „Rektum” pozwala mi z całą
odpowiedzialności zaproponować Państwu nasze usłgi.
Oferujemy pełną obsługę administrowania -zarządzania a w szczególności:
1. Administracja eksploatacyjno-techniczna
2. Prowadzenie księgowości
3. Utrzymanie czystości wewnątrz i na zewnątrz budynku
4. Obsługę ptawną
5. Windykację należności
6. Pozyskiwanie pożytków





Proponuję następujące zaliczki
1. Wynagrodzenie administratora wraz z księgowością i sprzątaniem 1,00zł/m² pu
2.Energia elektryczna 0,10 zł/m²
3. Przeglądy i konserwacja 0,10 zł/m²
4. Ubezpieczenie budynku 0,05 zł/m²
5. Opłaty bankowe i inne 0,05 zł/m²
6. Wywóz nieczystości wg kosztów poniesionych przez całą wspólnotę
(sposób rozliczenia ustalony przez właścicieli lokali)
7. Zużycie wody i odprowadzenie ścieków wg wskazań wodomierzy i ceny MPWiK
8. Centralne ogrzewanie wg kosztów poniesionych i wskazań urządzeń pomiarowych.

Jest to kalkulacja na budynek bez dźwigów.
W naszej firmie wszystkie koszty rozliczane są na koniec każdego roku z każdym właścielem
lokalu oddzielnie.

Podaję telefon do tej Pani 511072844


Z poważan iem
Maria Drzewiecka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wuaeriate dnia Sob 9:35, 23 Sty 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 9:34, 23 Sty 2010    Temat postu:

Podjąłem także próby kontaktu z firmą SM KLAKSON dzialającą na os. Poręba. Uzyskałem jednak informacje,że osoba odpowiedzialna za decyzje przebywa obecnie na urlopie i nie mogą w chwili obecnej zaproponować swojej oferty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 9:52, 24 Sty 2010    Temat postu:

Moja znajmoma , która mieszka na ul.Agatowej powiedziała, że obecnie Zarządcą budynków jest u nich właśnie p. Grzegorz Janiec z którego są bardzo zadowoleni. Wszystkie ważne sprawy załatwiane są szybko przez tego Zarządce. Nie ma problemów z rozliczeniami, każdy jest dokładnie informowany o zaliczkach.

Wcześniej bloki mojej znajomej były zarządzane przez 2 inne firmy np:KSJ - ale firma podobno się niesprawdziła i dopiero teraz z p.Jańca są zadowoleni.

Ponieważ wierzę mojej znajomej najbardziej jestem skłonny ku ofercie p.Jańca. Koszty utrzymania również ma konkurencyjne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nikitak
Gość






PostWysłany: Nie 10:56, 24 Sty 2010    Temat postu:

Moim zdaniem każdy lokator powinien zapoznać się ze wszystkimi ofertami przed zebraniem, żeby ewentualne głosowanie poszło sprawnie. Ja też słyszałam o Jańcu- mój brat kupił mieszkanie od willowej II na ul.Tarasowej kilka lat temu, Janiec był ich pierwszym administratorem, potem zmienili na Dom i na końcu wrócili do Jańca. Mówi, że administruje w porządku. Ale ofertę ma średnią 1,30/m2 zł dla bloków niskich, 1,60 zł/m2 dla bloków z dźwigiem.
Po weekendzie Pani z firmy atrium33 prześle swoją ofertę. Pani jest bardzo gorliwa, wczoraj osobiście była oglądać nasze bloki, dokładnie spisała ile jest okien do mycia, czy wentylatory pracują na dachu i ile to może zżerać prądu. Cała oferta przyjdzie do mnie mailem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nikitak
Gość






PostWysłany: Nie 11:27, 24 Sty 2010    Temat postu:

Firma "Atrium33” 1,05 - 1,23 zł/m2

· Koszt administrowania (wynagrodzenie administratora, pogotowie techniczne, ewidencja księgowa oraz indywidualne rozliczanie mediów) - 0,53 zł/m2,- ryczałt

· Utrzymanie porządku i czystości (dozorca) – 0,35-45zł/m2 – ryczałt lub według faktur wystawianych przez firmy utrzymania czystości
· Bieżące naprawy, konserwacje i przeglądy okresowe ok. 0,15zł za 1 m2
· Opłaty publiczno-prawne i ubezpieczenie budynku -0,02-0,10zł/m2 ( w zależności od sumy i zakresu ubezpieczenia ustalonego na zebraniu Wspólnoty oraz od rzeczywistej wysokości podatku od nieruchomości ).
Razem: 1,05 - 1.23 zł/m2
· Opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody w części dotyczącej nieruchomości wspólnej ( w tym za wentylację wymuszoną naliczane będą na podstawie zużycia w miesiącach poprzednich i aktualnych stawek zakładu energetycznego
Wszystkie opłaty na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej są naliczane wg udziałów ujawnionych w księgach wieczystych
· Zaliczkowa opłata za dostawę "mediów" (centralne ogrzewanie, ciepła i zimna woda, odprowadzanie ścieków, wywóz nieczystości) wpłacana jest razem z zaliczką za zarządzanie i Funduszem Remontowym
Opłaty liczone są:
· za centralne ogrzewanie wg powierzchni użytkowej lokali lub wg wskazań indywidualnych ciepłomierzy,
· za zimną wodę i ścieki oraz ciepłą wodę wg wskazań liczników lub liczby zamieszkałych w lokalach osób,
· za wywóz śmieci wg liczby zamieszkałych w lokalach osób.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jolo70




Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:04, 26 Sty 2010    Temat postu:

Witam wszystkich

W dniu wczorajszym uczestniczyłem w zebraniu tymczasowego Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej z Zadządcą Nieruchomości DOM Sp. z o.o.

I. Nowa umowa z Dom Nieruchomości Sp. z o.o.

Na tym zebraniu administrator podał składniki swojego wynagrodzenia gdybyśmy podpisali nową umowę z nim:

Wynagrodzenie będzie się składało z 2-3 części w zależności od tego czy posiada się miejsce parkingowe czy nie:
1. Wynagrodzenie z tytułu zarządzania powierzchnią mieszkania i piwnic - 0,35 zł za m2 mieszkania i piwnic
2. Wynagrodzenie z tytułu zarządzania powierzchnią parkingu 0,20 zł za m2 udziału (1/79 całej powierzchni parkingu lub wielokrotność jeśli ktoś posiada więcej miejsc parkingowych)
3. Wynagrodzenie z tytułu rozliczania wspólnie zużytej wody, wytworzonych wspóln ie śmieci itp. 0,14 zł za m2 mieszkania

Razem to daje ok 0,55 zł za m2 mieszkania

Pozostałe części opłat oprócz ogrzewania i wywozu śmieci mniej więcej na dotychczasowym poziomie.

Sposób naliczania kosztów wywozu śmieci miała by ustalić Wspólnota Mieszkaniowa
Zaliczka za CO i CW pewnie będzie oscylowała w okolicach 3,50 - 4,00 zł za m2

II. Rozliczenie Administratora zdotychczasowych zaliczek

Poruszyliśmy też wczoraj temat rozliczenia z dotychczasowych opłat i zapewniono nas, iż będzie wykonane dokładne rozliczenia kosztów (głównie CO, wody oraz ścieków)na koniec stycznia 2010 r.

Moim skromnym zdaniem należy też ich rozliczyć ze pobranych kosztów sprzątania (pozycja Dorażne utrzymanie czystości klatek schodowych i piwnic) gdyż jak się wczoraj dowiedzieliśmy ubiegłotygodniowe sprzątanie zorganizował na własny koszt Deweloper a nie Administrator.

Pozostaje też kwestia odśnieżania terenu (moim zdaniem nie sprawdzili się w tym zakresie).
Ja mieszkam we wspólnocie mieszkaniowej gdzie osoby odpowiedzialne za utrzymanie czystości zaczynają pracę o godzinie 6 rano i już po nocnych opadach śniegu jak wychodzę do pracy o godzinie 6:40 mam odśnieżone tak, że na chodnikach widać tylko kostkę brukową.
Ogólnie rzecz ujmując sposób postępowania Administratora nie przystaje wogóle do chęci dalszej współpracy, gdyż jeżeli by Im zależało to powinni się w pierwszym okresie pokazać z jak najlepszej strony nawet gdyby to miało być na granicy opłacalności.


III. Zmiana administratora

Zmiana administratora jest konieczna jednak moim zdaniem nie powinniśmy się kierować wyłącznie ceną całości zarządzania lecz przede wszystkim opiniami od ludzi, u których dany admnistrator zarządza nieruchomością a dopiero potem samym wynagrodzeniem Administratora.

Każdy administrator podpisuje umowy na utrzymanie czystości z firmami zewnętrznymi. Nie jest sztuką podpisać najtańszą umowę i nie móc doprosić się by posprzątali np. klatkę schodową.
Moim zdaniem rozsądna cena za sprzątanie powinna oscylować ok. 10-12 zł od 1 mieszkania na miesiąc

IV. Koszty CO i CW

Z uwagi na fakt, iż sezon grzewczy trwa ok. pól roku powinniśmy zastanowić się nad wyborem sposobu wpłat zaliczek na CO
- Zaliczka comiesięczna w kwocie stałej rozliczana na koniec roku
- Zaliczka an CO wpłacana tylko w okresie grzewczym (pozostały okres płatne tylko CW)

Druga metoda jest lepsza z uwagi na fakt, iż dostawca gazu do kotłowni wystawia faktury z częstotliwością ok. 10 dni więc przy pierwszym sposobie może zabraknąć środków do zapłaty faktury

VII. Fundusz remontowy
Opłaty na fundusz remontowy powinniśmy uchwalić na pierwszym zebraniu. Moja propozycja to 0,30 zł za m2 mieszkania.
Budynki objęte są 3 letnią gwarancją wykonawcy, więc przez ten okres on odpowiada za wszelkie naprawy. Jednak płacąc 0,30 zł przez ten czas możemy uzbierać rocznie ok. 20000 zł a za 3 lata 60000 zł co daje już dość sporą sumę na ewentualne naprawy.

Wpłaty na fundusz remontowy kwoty 0,30 zł za m2 mieszkania daje opłaty miesięczne na poziomie ok. 18 zł miesięcznie za 60 metrowe mieszkanie.

Na spotkaniu był też obecny Prezes Willowej 2 i zapewnił, iż pomimo tego iż Deweloper będzie brał udział w głosowaniu (posiada jeszcze ok 47 mieszkań na któe nie były podpisane akty notarialne)to będzie głosował tak jak większość z obecnych za zebraniu człanków wspólnoty

Pozdrawiam
Irek Pomarański


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 10:14, 28 Sty 2010    Temat postu:

Przedstawiam 3 propozycje ofert złożonym przez firmy zarządzające budynkami.

1. Grzegorz Janiec.

[link widoczny dla zalogowanych]

Firma mająca swoją siedzibę na Porębie, posiadająca dobrą opinie.

2. SM AZS

Oferta zostala wysłana drogą mailową z adresu [link widoczny dla zalogowanych]

Dzień dobry,

W odpowiedzi na Pana maila przysyłam ofertę dotyczącą zarządzania:

1) koszty zarządzania -1.05 zł/ m kw
2) sprzątanie klatek schodowych-10 zł/mieszkanie
3) zimna woda i ścieki (4m na osobę) 27.68 zł/osobę
4) eksploatacja windy- 12 zł/mieszkanie
5) konserwacja budynku- 0.13 zł/m kw
6) wywóz śmieci - 9 zł/osobę
7) zaliczka na cw- 26 zł/osobę
Cool zaliczka na co - 3.10 zł/m kw (opłata w okresie grzewczym 7 m-cy)
9) konserwacja kotłowni- 0.22 zł/ m kw
10) energia elektryczna- 0.39 zł/ m kw
11) opłata za miejsce postojowe -18 zł

W/w oferta została sporządzona na podstawie nieruchomości, którymi zarządzamy. Poz. od 3-11 są kosztami niezależnymi od zarządcy nieruchomości i mogą ulec zmianie ponieważ są ustalane są na poziomie poniesionych rzeczywistych kosztów z poprzednich okresów.

Pozdrawiam
Elżbieta Rejmak
tel. 695 187 281 695 187 281


3. Firma Rektum


Prowadzę Firmę o nazwie „Rektum” i proponuję Państwu profesjonalną obsługę w zakresie
zarządzania nieruchomością.
Doświadczenie w obsłudze eksploatacyjnej budynków mieszkalnych odpowiednie
wykształcenie jak i profesjonalna kadra pracująca w Firmie „Rektum” pozwala mi z całą
odpowiedzialności zaproponować Państwu nasze usłgi.
Oferujemy pełną obsługę administrowania -zarządzania a w szczególności:
1. Administracja eksploatacyjno-techniczna
2. Prowadzenie księgowości
3. Utrzymanie czystości wewnątrz i na zewnątrz budynku
4. Obsługę ptawną
5. Windykację należności
6. Pozyskiwanie pożytków

Proponuję następujące zaliczki
1. Wynagrodzenie administratora wraz z księgowością i sprzątaniem 1,00zł/m² pu
2.Energia elektryczna 0,10 zł/m²
3. Przeglądy i konserwacja 0,10 zł/m²
4. Ubezpieczenie budynku 0,05 zł/m²
5. Opłaty bankowe i inne 0,05 zł/m²
6. Wywóz nieczystości wg kosztów poniesionych przez całą wspólnotę
(sposób rozliczenia ustalony przez właścicieli lokali)
7. Zużycie wody i odprowadzenie ścieków wg wskazań wodomierzy i ceny MPWiK
8. Centralne ogrzewanie wg kosztów poniesionych i wskazań urządzeń pomiarowych.

Jest to kalkulacja na budynek bez dźwigów.
W naszej firmie wszystkie koszty rozliczane są na koniec każdego roku z każdym właścielem
lokalu oddzielnie.

Z poważan iem
Maria Drzewiecka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LOKATOR
Gość






PostWysłany: Nie 21:17, 31 Sty 2010    Temat postu:

jutro maja spisywac liczniki , nie zaponijcie sprawdzic i porownac zeby nie bylo tak jak ostatnio hehe
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 18:11, 01 Lut 2010    Temat postu:

nikitak napisał:
Dostałam dziś ofertę od firmy KSJ. Oto ona:

- koszty prowadzenia obsługi nieruchomości (ryczałt) 0,45 zł
- prowadzenie księgowości wg obowiązujących zasad (ryczałt) 0,05 zł
- utrzymanie czystości (ryczałt) 0,28 zł
- konserwacja części wspólnej w tym przeglądy okresowe, utrzymanie zieleni 0,20 zł
- energia elektryczna części wspólnych 0,05 zł
- ubezpieczenie budynku 0,03 zł
- pogotowie techniczne 0,02 zł
- prowizje bankowe i pozostałe koszty eksploatacyjne 0,02 zł

łącznie za metr kwadratowy: 1,10 zł

Do przetrawienia Smile


Do niedawna mieszkałem w bloku (Wąwozowa) administrowanym przez KSJ i mogę szczerze polecić. Obsługa miła i dostępna 24/dobę. Dzwoniłem kiedyś do dyżurnego elektryka w sobotę o 23.30 i bez problemów uzyskałem połączenie i potrzebną pomoc. Sprzątanie też na wysokim poziomie. Jedyny kłopot był czasami z odśnieżaniem - wykonywał je jakiś starszy człowiek i czasami się nie wyrabiał.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lorenzo




Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Wto 22:12, 09 Lut 2010    Temat postu:

Dziś na tablicy informacyjnej zauważyłem ofertę firmy KSJ. Jedna rzecz jest tam bardzo ciekawa - opłata za administrowanie według udziałów w części wspólnej, tzn wg mnie za trawniki, chodniki, parking. Czy szukają jeleni???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota mieszkaniowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin