 |
www.poreba2.fora.pl Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agusia
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 16:42, 17 Mar 2010 Temat postu: korekta naliczenia opłat |
|
|
Mam pytanko, czy ktoś z Was otrzymał może korektę naliczenia opłat? Ja dzisiaj znalazłam w skrzynce i jest na niej m.in. napisane, że w naliczeniu z dnia 12.03. szacunkowo przyjęto pozycję "zimna woda". Jak została wyliczona ta wielkość? Czy ktoś z Was może wie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agusia
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 16:53, 17 Mar 2010 Temat postu: błędy w naliczeniach |
|
|
A w ogóle, jak tak przeglądam obydwa rozliczenia, to mają w miejscu: dotyczy lokalu nr mojego mieszkania, natomiast jedno z nich adresowane jest do Państwa X, z innego bloku; mało tego na każdym rozliczeniu jest inny nr rachunku, który rzekomo miał być osobistym... więc teraz na 100% nie ma pewności czy błędne jest 1 czy 2 rozliczenie. I gdzie profesjonalizm Pana Jańca? Także moi drodzy zanim dokonacie wpłaty dokładnie przejrzyjcie swoje rozliczenia. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuaeriate
Administrator
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:29, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Po kontakcie z panem G. Jańcem uzyskałem następujące informacje:
1. Sprzątanie klatek ma odbywać się raz w tygodniu w piątek (proszę o sprawdzanie czy jest to wykonywane).
2. Parking zostanie sprzątnięty w najbliższy poniedziałek i następnie będzie sprzątany wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba.
3. Zepsuta żarówka w lampie pomiędzy blokami zostanie wymieniona, wtedy gdy śnieg się stopi.
4. Odśnieżanie ma być wykonywane bardziej efektywnie niż dotychczas. Myslę, że temat odśnieżania nie będzie już poruszany w najbliższym czasie, ponieważ od weekandu ma przyjść wiosna. Będziemy to mogli jednak zweryfikować pod koniec 2010r, gdy przyjdzie kolejna zima.
5. Opłaty. Za zarządzanie i utrzymanie czystości płacimy ryczałtem. Za pozostałe usługi płacimy w postaci zaliczek. Szczegóły wszystkich opłat zamieszczę jutro na forum.
Stwierdzam, że p G. Janiec wykazuje lepszą chęć współpracy niż firma Dom.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuaeriate dnia Śro 22:30, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
Gość
|
Wysłany: Czw 8:17, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Parking zostanie sprzątnięty w najbliższy poniedziałek i następnie będzie sprzątany wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba.
Cytowana odpowiedź to przykład braku profesjonalizmu zarządcy. Opłaty za garaż nie są zaliczkowe tylko stałe. Dlatego sprzątanie nie powinno być doraźne tylko wykonywane zgodnie przyjętym harmonogramem. Z punktu widzenia pana G.J. w garażu może być czysto, a według nas brudno.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuaeriate
Administrator
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:14, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zestawienie zaliczek - zarządca G.Janiec
Lokale mieszkalne +piwnice (przynależne do lokali mieszkalnych)
zarządzanie 0,35zł/1mkw
utrzymanie czystości 0,5zł/1mkw (odśnieżanie, koszenie, sprzątanie klatek)
energia elektryczna 0,3zł/1mkw (oświetlenie częsci wspólnych)
konserwacja bieżąca 0,06zł/1mkw (wymiana żarówek, drobne naprawy, przeglądy)
ubezpieczenie mienia 0,07zł/1mkw
koszty ogólne 0,02zł/1mkw (prowizje i opłaty bankowe)
dźwig osobowy 0,3zł/1mkw (eksploatacja,przeglądy UDT) - opłata pobierana tylko dla budynku onksowa 11.
razem : 1,60zł/1mkw dla Onyksowej 11
1,30zł/1mkw dla Onyksowej 13,15
wywóz nieczystości 7zł/1osoba
co i cw 3,50zł/1mkw
zimna woda 7,04zł/1m3
fundusz remontowy 0,3zł/1mkw
miejsca postojowe w garazu podziemnym
utrzymanie czystości 5zł/1miesiąc
energia elektryczna 12zł/1miesiąc
pozostałe koszty 2zł/1miesiąc
razem 19zł/1miesiąc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuaeriate dnia Czw 10:17, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 11:18, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Teraz przynajmniej wiadomo ile za co płacimy. Wydaje mi się, że na etapie oferty Pan Janiec jeszcze podawał, która konkretnie opłata jest zaliczkowa i będize rozliczna wg faktycznego kosztu, a która ryczałtowa. Dałoby radę to tutaj zamieścić? Rozumiem tez, że za CO i CW płacimy zaliczkę wg m2 a rozliczenie będize wg GJ.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuaeriate
Administrator
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 12:00, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Za zarządzanie i utrzymanie czystości płacimy ryczałtem. Za pozostałe usługi płacimy w postaci zaliczek.Rozliczenie faktyczne za co i cw będzie według zużycia GJ.
Powinniśmy dokładnie przeanazliwać koszt 1 GJ i wymagać przedstawienia faktur od Zarządcy i sposobu wyliczenia tego zuzycia.
Moim zdaniem na zużycie 1GJ powinny się składać : koszt zużytego gazu i koszt prądu na pracę kotłowni oraz ewentualne przeglądy kotłowni.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuaeriate dnia Czw 12:01, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
Gość
|
Wysłany: Czw 14:54, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Oczywiście wuaeriete ma rację. Na pierwszy rzut oka widać, że zaliczka na c.o. jest mocno zawyżona, ale wiadomo, że zostanie ona rozliczona. Mam nadzieję, że opłaty za energię elektryczną (powierzchni wspólnych i garażu) jak i eksploatacja dźwigów też jest traktowana zaliczkowo. Według moich informacji eksploatacja dźwigu nie powinna kosztować tyle ile proponuje się w zaliczkach. Można w sposób przybliżony policzyć, że z zaliczek tych zbierze się ok. 1000 zł/mc, co rocznie daje kwotę 12000 zł. Wiem że przegląd dzwigu np. 7 przystankowego o udźwigu 630kg może kosztować ok. 240 zł netto/mc. Nie wiem natomiast jaka jest częstotliwość przeglądów w naszych warunkach gwarancji. Oczywiście same przeglądy nie składają się na pobieraną przez G.J. zaliczkę. Wszystko trzeba będzie dokładnie sprawdzić w bilansie rocznym na koniec roku. Na szczęście każdy z członków Wspólnoty ma możliwość wglądu we wszelkie dokumenty.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek dobra rada
Gość
|
Wysłany: Czw 15:56, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
popieram przedmówców oraz dodatkowo mysle ze byloby wskazane, aby sprawdzać te faktury, w poprzedniej wspolnocie w ktorej bylem administrator wystawial fikcyjne i zostal odwolany, nie oskarzam tu nikogo, ale chodzi o zwykła ostrożnośc, w koncu to nasze pieniadze, kredyty pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 14:19, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[quote="wuaeriate"]Zestawienie zaliczek - zarządca G.Janiec
Lokale mieszkalne +piwnice (przynależne do lokali mieszkalnych)
zarządzanie 0,35zł/1mkw
utrzymanie czystości 0,5zł/1mkw (odśnieżanie, koszenie, sprzątanie klatek)
energia elektryczna 0,3zł/1mkw (oświetlenie częsci wspólnych)
konserwacja bieżąca 0,06zł/1mkw (wymiana żarówek, drobne naprawy, przeglądy)
ubezpieczenie mienia 0,07zł/1mkw
koszty ogólne 0,02zł/1mkw (prowizje i opłaty bankowe)
dźwig osobowy 0,3zł/1mkw (eksploatacja,przeglądy UDT) - opłata pobierana tylko dla budynku onksowa 11.
razem : 1,60zł/1mkw dla Onyksowej 11
1,30zł/1mkw dla Onyksowej 13,15
Moim zdaniem to chyba jakieś nieporozumienie. Mam płacić więcej za użytkowanie części wspólnych bo mam większe mieszkanie? Mieszkam sam w mieszkaniu 64m i proszę mi wytłumaczyć dlaczego mam płacić więcej za utrzymanie czystości itp. niż np. trzy osoby mieszkające w mieszkaniu 49m.
I proszę nie mówić że skoro stać mnie na duże mieszkanie to i stać mnie na płacenie - ja po prostu wziąłem większy kredyt.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agusia
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 17:01, 20 Mar 2010 Temat postu: części wspólne a metraż mieszkania |
|
|
może byłoby bardziej sprawiedliwe jak za sprzątanie i oświetlenie części wspólnych płacilibyśmy od mieszkania a nie w zależności od metrażu;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuaeriate
Administrator
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:47, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ten temat był już poruszany wczesniej. Obecne rozwiązania są zgodnie z Ustawą o własności lokali.
"Rozdział 3 Prawa i obowiązki właścicieli lokali
Art. 12. 1. Właściciel lokalu ma prawo do współkorzystania z nieruchomości wspólnej zgodnie z jej przeznaczeniem.
2. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W takim samym stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w części nie znajdującej pokrycia w pożytkach i innych przychodach."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sąsiad
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:01, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[quote="Anonymous"] wuaeriate napisał: | Zestawienie zaliczek - zarządca G.Janiec
Lokale mieszkalne +piwnice (przynależne do lokali mieszkalnych)
zarządzanie 0,35zł/1mkw
utrzymanie czystości 0,5zł/1mkw (odśnieżanie, koszenie, sprzątanie klatek)
energia elektryczna 0,3zł/1mkw (oświetlenie częsci wspólnych)
konserwacja bieżąca 0,06zł/1mkw (wymiana żarówek, drobne naprawy, przeglądy)
ubezpieczenie mienia 0,07zł/1mkw
koszty ogólne 0,02zł/1mkw (prowizje i opłaty bankowe)
dźwig osobowy 0,3zł/1mkw (eksploatacja,przeglądy UDT) - opłata pobierana tylko dla budynku onksowa 11.
razem : 1,60zł/1mkw dla Onyksowej 11
1,30zł/1mkw dla Onyksowej 13,15
Moim zdaniem to chyba jakieś nieporozumienie. Mam płacić więcej za użytkowanie części wspólnych bo mam większe mieszkanie? Mieszkam sam w mieszkaniu 64m i proszę mi wytłumaczyć dlaczego mam płacić więcej za utrzymanie czystości itp. niż np. trzy osoby mieszkające w mieszkaniu 49m.
I proszę nie mówić że skoro stać mnie na duże mieszkanie to i stać mnie na płacenie - ja po prostu wziąłem większy kredyt. |
popieram kolegę ja tez jestem sam w 60m i dlaczego mam płacić więcej
To jakieś nieporozumienie bo teraz najlepiej mają ci co siedzą w 4os w np:49m jeśli chodzi o koszty oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|