|
www.poreba2.fora.pl Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iza188
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 12:35, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Informacja z DOMU:
Orion jest w trakcie uzgadniania rozliczenia kaucji.
Przewidywany termin zakończenia to przyszły tydzień. Wtedy też każdy z nas dostanie pismo informacyjne razem z prośbą o podanie numeru rachunku bankowego na który ORION będzie przelewał pieniądze.
Pieniądze będą zwracane do każdego INDYWIDUALNIE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
overclocker
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:39, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
zarządca powinien występować w naszym imieniu do developera o usunięcie wad z tyt. rękojmi
|
Orion dla Dom-u jest jak pracodawca. Kolejne nowo oddane budynki Orionu to nowe zarządzanie dla firmy DOM. Spekulując!!!!!! DOM może się umówić z Orionem. Niby wystąpi o usunięcie usterek będzie nam przedstawiał piękne interpelacje w naszej sprawie jednak nie oszukujmy DOM żyje z tego co im nakręca Orion. Tym samym Orion nie będzie czuł się zagrożony jeśli to właśnie DOM będzie wytępował w naszym imieniu.
Cytat: | Informacja z DOMU:
Orion jest w trakcie uzgadniania rozliczenia kaucji.
Przewidywany termin zakończenia to przyszły tydzień. Wtedy też każdy z nas dostanie pismo informacyjne razem z prośbą o podanie numeru rachunku bankowego na który ORION będzie przelewał pieniądze.
Pieniądze będą zwracane do każdego INDYWIDUALNIE. |
Dobra robota;) Chyba nie przesadzę twierdząc że to pierwsza pozytywna informacja z linii frontu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez overclocker dnia Śro 17:41, 03 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iza188
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 19:43, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pismo będziemy wysyłać my tzn. jeden z nas . Kwestia tego żeby przed wysłaniem podjechać na Głęboką żeby prezes Dom też złożył na nim podpis.
Jeżeli nie będą chcieli (chociaż mam informację, że chętnie nas wesprą) to wtedy wysłać do ORIONA i drugi egzemplarz do wiadomości DOMU. Na pewno nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:46, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pierwsza runda podpisów zakończona, następna przewidziana jest na niedzielny wieczór.... osoby które chciałyby się podpisać, a nie będzie ich w tym terminie proszę o info na priv.
Wizyta w DOM'ie i przekazanie petycji planowane jest na początek przyszłego tygodnia.
no i news dla tych których nie ma na miejscu, dzisiaj Orion usunął barierkę z murku oporowego przed garażami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk dnia Pią 21:51, 05 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:02, 06 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Z ostatniej chwili: rozmawiałem z kumplem z Onyksowej, też mają budynek od Oriona.
Sprawa zwrotu nadwyżki płaconych rat naliczanych przez bank jest do załatwienia i Orion nie robi tu problemów.
Należy wystąpić do banku o przeliczenie tej nadwyżki do terminu od kiedy można było podpisywać akty notarialne, a więc 24 września, co do początku naliczeń nie mam pewności (prawdopodobnie liczy się od terminu końca budowy zapisanego w umowie - do sprawdzenia) tak czy inaczej pieniądze są do odzyskania
druga sprawa: nie ma żadnej presji co do terminów podpisania aktów notarialnych, kto może to podpisuje, kto nie ten może poczekać...
i ostatnia sprawa o której wspomniał, osoby które chcą podpisać akty notarialne proszone są o sprawdzenie czy nie zawierają one zapisu o tym, że wszelkie roszczenia zostały zaspokojone... jeśli doszłoby do sprawy sądowej ten zapis będzie dużym problemem w dochodzeniu swoich praw...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:17, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
czy ktoś wysłał już zapytanie o koszty do innych zarządców?
ewentualnie prosiłbym na priv o informacje, które są wymagane do oszacowania takich kosztów (np. z formularza ksj), a najlepiej fragment skanu aktu notarialnego zawierającego te dane....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iza188
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 9:18, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Rozliczenie kaucji przesunięte na za dwa tygodnie. Oni są niesamowici...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:29, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Zapytania o wycenę kosztów zarządzania zostały wysłane do zarządców z Lublina i nie tylko... pozostaje czekać na info zwrotne....
Jeśli ktoś robi rozpoznanie w kosztach to można nie wysyłać zapytania do zarządców: ksj, janiec, [link widoczny dla zalogowanych] (Wa-wa), atrium33, graden bo zostało to już przeze mnie zrobione...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk dnia Śro 16:22, 17 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:49, 22 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jakie informacje mogę upubliczniać, więc odniosę się do kosztów bieżących...
G. Janiec:
Składniki niezależne: nieczystości, zimna / ciepła woda, CO - takie samo jak obecnie
Koszty zarządzania -0.05zł /m2
Opłaty za utrzym. budynku -0.3zł /m2 (uwaga: opłata zawiera sprzątanie: 1 x tyg. klatki + mycie szyb w drzwiach wej., 1 x miesiac piwnice, 2 x rok mycie okien, sprzątanie na zewnątrz budynku, odśnieżanie, pielęgnacja zieleni)
Miejsca postojowe, garaże - mam kwotę od całości powierzchni i dodatkowo jest to do uzgodnienia, więc nie będę o tym pisał, żeby nie wprowadzić w błąd.
Jeśli ktoś chciałby mieć wgląd w ofertę proszę o info na priv.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk dnia Pon 11:52, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
overclocker
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:54, 22 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
"Czas włożyć kij w mrowisko i zakręcić.........."
Ponieważ mamy dostępną pierwszą ofertę pozwoliłem sobie na małe porównanie obu ofert na płaszczyźnie zarządzania i utrzymania budynku. Obliczenia oparłem na danych z oferty firmy Janiec i stawkach naszego Administratora firmy DOM. Zestawienie nie jest żadną sugestią ani wyzwalaczem żeby zmienić zarządce. Będzie jeszcze napływało więcej ofert od innych zarządców i je również musimy przeanalizować, porównać, wykonać ranking i wybrać najlepszą.
Jeśli ktoś uzna że moje obliczenia są błędne proszę o poprawę.
Podliczamy!!!!
DOM:
1,55 = opłata bieżąca na utrzymanie budynku
2415,19 = powierzchnia użytkowa
wynagrodzenie Zarządcy wynosi 1 100 zł/m-c
Rozbijmy to wszystko na czynniki pierwsze:):
Stawka za zarządzanie: 1100/2415,19 = 0,46
Stawka za utrzymanie: 1.55-0,46 = 1,09
Razem = 1,55*2415,19 = 3743,545
Janiec:
1,25 = opłata bieżąca na utrzymanie budynku
2415,19 = powierzchnia użytkowa
Stawka za zarządzanie(dane z oferty): 0,40
Stawka za utrzymanie(dane z oferty): 0,85
Razem = 1,25 * 2415,19 = 3018,99
Zbieramy wszystko do kupy:
Różnica w miesięcznej opłacie to: 3743,54 - 3018,99 = 724,56 na korzyść Jańca
Stawki: Zarządzanie DOM (0,46) vs. Zarządzanie Janiec (0,40)
Utrzymanie DOM(1.09) vs. Utrzymanie Janiec(0,85)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez overclocker dnia Pon 19:11, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iza188
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:58, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Porównywanie jakichkolwiek ofert przed rozliczeniem wszystkich wpłat mija się z celem wg mnie.
A w marcu, ceny mogą się pozmieniać. Szkoda czasu na porównywanie ich teraz.
Po drugie rozmawiałam z koleżanką z Onyksowej, zmieniali zarządce 4 razy za każdym razem oferta była korzystniejsza od poprzedniej z tym że potem okazywało się, że za to trzeba dopłacić, za tamto też....
Ps. Czy tylko mi brakuje małych śmietników wzdłuż chodników??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez iza188 dnia Pią 12:59, 26 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:45, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Porówanie cen na chwilę obecną ma charakter czysto informacyjny. Chodzi o rozpoznanie w temacie, kto jak sobie nalicza koszty itp.
Dodam również coś od siebie, a mianowicie: tylko jeden zarządca do tej chwili odpowiedział, ale za to bardzo konkretnie i przynajmniej u mnie ma za to sporego plusa...)
Jeśli na Onyksowej zmieniali zarządce dobrze byłoby się dowiedzieć z jakich rezygnowali i dlaczego...
Nie wiem czy sytuacja, że zarządca poda jedną cenę, a później zacznie naliczać inną to problem, czy nie można podczas wyceny kosztów całkowitych postarać sie o notariusza, tak żeby mieć ją potwierdzoną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
overclocker
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:51, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Porównywanie jakichkolwiek ofert przed rozliczeniem wszystkich wpłat mija się z celem wg mnie.
|
punk już w zasadzie za mnie odpowiedział, ponadto chciałem jakoś zobrazować przybliżoną i bardzo uogólnioną metodologie liczenia jaką stosują zarządcy w zakresie utrzymania i zarządzania.
Cytat: | A w marcu, ceny mogą się pozmieniać. Szkoda czasu na porównywanie ich teraz |
No właśnie czy ceny się zmieniają w zakresie zarządzania i utrzymania?
Wiadomo że opłaty za centralne itp. się zmienią, normalka.
Jednak w zakres zarządzania i utrzymania wchodzą:
utrzymanie czystości
energia eleletryczna np. oświetlenie części wspólnych
konserwacja bieżąca
ubezpieczenie
koszty ogólne
dźwig osobowy
nieprzewidzianw wydatki
a te usługi chyba nie zmieniają się cenowo zbyt często
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:21, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | oferta była korzystniejsza od poprzedniej z tym że potem okazywało się, że za to trzeba dopłacić, za tamto też.... |
moim zdaniem to wynika ze złego sposobu rozmawiania z zarządcą. Nie interesuje nas ile szacunkowo będziemy płacić, tylko jaki faktycznie otrzymamy rachunek.
Jeśli teraz potrafię obliczyć, że mając np. 50m2 mieszkania i 20 m2 garażu zapłacę powiedzmy 350,45 zł (wliczając ileś zaliczek na media), to od zarządcy oczekuje tego samego: czyli podania kwoty 310,15zł i dopiero w następnej kolejności z czego ta zmiana wynika.
Zarządca MUSI PRZEDSTAWIĆ KONKRETNĄ WIĄŻĄCĄ ofertę, a jeśli brakuje mu jakichś informacji, żeby to zrobić, to powinien się po nie zgłosić.
Podsumowując, jeśli mieszkańcy dobrze poprowadzą rozmowy z zarządcą, nie widzę takiej możliwości, żeby później cokolwiej trzeba było dopłacać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:45, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dostałem od zarządcy skan pisma - odpowiedź Oriona na naszą ostatnią petycję zawierającą listę usterek. Jeśli ktoś chciałby się zapoznać proszę o info na priv....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|